Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Tänään kello 11:38 kirjoittaja Kastehelmi

» Nimipäiväonnitteluja
12.01.17 11:29 kirjoittaja Kirsikka

» Joulua ja uutta vuotta!
01.01.17 12:46 kirjoittaja Kirsikka

» Jouluevankeliumi
29.12.16 13:05 kirjoittaja Kastehelmi

» Lomailmoitukset
23.12.16 11:27 kirjoittaja Kastehelmi

» Surussa..........
18.12.16 12:06 kirjoittaja Kastehelmi

» Ilosanoma - Mitä Golgatalla tapahtui, oikeasti!
03.12.16 18:41 kirjoittaja Kirsikka

» Miten päästä Jumalan, Isän luo?
03.12.16 18:32 kirjoittaja Kirsikka

» Jumala kutsuu....
28.11.16 13:01 kirjoittaja Kirsikka

Tammikuu 2017
SuMaTiKeToPeLa
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka

Kastehelmi

Jaa | 

Sanaa tälle päivälle

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24 ... 43  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kastehelmi
Admin

Viestien lukumäärä : 1361
Ikä : 96

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   06.02.14 13:02

Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. Saarn. 12:13

Jos te Raamatun mukaisesti täytätte kuninkaallisen lain:"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. Jaak. 2:8

Mieleen tuli ensimmäisenä kaikki Raamatusta oppimani käskyt, koska tahdon oikealla tavalla pelätä Jumalaa. Vaikuttimena oli "ole kiltisti" niin sitten........... vanha valhe ja opetettu malli.
Jumala itse sanoo seuraavassa jakeessa, mitä ensimmäinen tarkoittaa. Hän sanoo:"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Mitä, jos ei rakasta itseään. Hän tarvitsee rakkaudellista ja hyväksyvää ilmapiiriä, joka vähin erin auttaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://usko.foorumi.biz
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   07.02.14 15:31

Toiset turvaavat vaunuihin, toiset hevosiin, mutta me tunnustamme Herra, Jumalamme, nimeä. Ps. 20:8

Lapseni, pysykää erossa vääristä jumalista. 1 Joh. 5:21

Mitkä ovat minun ja sinun vaunut ja hevoset tai väärät jumalat? Mitä tämä tarkoittaa? Miksi tällaista kysellä?
Keniassa on valtaisa herätys (TV7 Ystävälehti s.2). Lääk. prof. Dawid Owuor ...varoittaa kansoja seksuaalisista synneistä, valehtelemisesta, noituudesta ja rahasta saasrnaamisesta. Hänen saarnansa nuhtelevat syntiä seurakunnissa ja valmistavat Kristuksen morsianta Jeesuksen tulemiseen.

Edellä olevat jakeetkin tähtäävät samaan; että seurakunta nöyrtyy Jeesuksen ristin juurelle tekemään parannusta synneistään ollakseen valmiita Kristuksen morsiamia Jeesuksen tullessa toisen kerran.
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   08.02.14 15:44

Minä huudan Jumalaa, Korkeinta avukseni, Jumalaa, joka vie minun asiani päätökseen. Ps. 57:3

Varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, Jeesus nousi ja lähti autioon paikkaan rukoilemaan. Mark. 1:35
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   09.02.14 16:15

Hyvä on sen osa, joka turvaa Herraan! Ps. 2:12

Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka? Room. 8:35
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   10.02.14 11:51

Kohottakaa katseenne korkeuteen ja katsokaa: : kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki ; suuri on hänen voimansa jaa valtainen hänen väkensä; ei yksikään jää häneltä pois. Jes. 40:26

Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä on syntynyt. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo (valkeus). Joh. 1:3-4

Mielessä alkoi soida Kadosh Kadosh Kadosh! Jos joku haluaa kuunnella, linkki on tässä

[You must be registered and logged in to see this link.]
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   11.02.14 12:48

Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde: sinun valkeudessasi me näemme valkeuden. Ps. 36:10

Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi:"Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat." Joh. 7:37-38

Daavid aikanaan jo todisti, että Herran luona ja Hänen valkeudessaan hän, niinkuin mekin näemme valkeuden.
Uusi testamentti jälleen kerran todistaa, että Daavidin ennustus Jeesuksesta, oli totta ja toteutui nyt. 
Jeesus kutsui silloin, niinkuin tänäänkin: Jos janoat (pyhyyttä, puhtautta, Jumalan tuntemista, elämää Hänessä),
tule Jeesuksen syliin, anna Hänen vapahtaa sinut ja minut kaikesta synnistä ja uudestisynnyttää elävään toivoon Hänen Pyhästä Hengestään. Silloin sinunkin sisimmästäsi juoksee elävän veden virrat!!! Praise the Lord!
Kirsikka
Admin

Viestien lukumäärä : 1605
Ikä : 73

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   12.02.14 8:14

Ei ole ihminen tuulen valtias, niin että hän voisi sulkea tuulen, ei hallitse kukaan kuoleman päivää, ei ole pääsyä sodasta, eikä jumalattomuus pelasta harjoittajaansa. Saarn. 8:8

Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niin kuin tyhmät, vaan niin kuin viisaat. Käyttäkää aikanne oikein, sillä nämä päivät ovat pahoja. Ef. 5:15-16

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   13.02.14 11:48

Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista. Sak. 12:10

Mutta kun Totuuden Henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Hän ei puhu omiaan, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu ja hän ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Joh. 16:13

Vanhassa testamentissa Sakarja ennustaa Pyhän Hengen vaikutuksessa, että Hän vuodattaa armon ja rukouksen Hengen Daavidin suvun ja Jerusalemin asukasten päälle.
Silloin vasta he suuressa määrin tajuavat, että Jeesus Nasaretilainen oli se Messias, jota he odottivat silloin ja yhä tänään.....
He katsovat Jeesukseen, Messiaaseensa, jonka ovat lävistäneet ja valittavat ja murehtivat.......

Uudessa testamentissa Jeesus ennusti, että tulee Totuuden Henki, joka johdattaa heidät kaikkeen totuuteen.
Hän, Totuuden Henki vuodatettiin helluntaina. Silloin Jumala itse uudestisynnytti seurakuntansa elävään toivoon. Samaa Hän tekee tänäänkin.
Ilman Totuuden Henkeä, ihminen "uskoo" omassa varassaan. Jumalan tiet ovat kuitenkin toiset, samoin Hänen ajatuksensa. Pyhä Henki vain voi opettaa tässäkin............

Iloitsen todella, kuinka Vanha ja Uusi testamentti puhuvat samasta asiasta. Vanhassa asia tulee ennustuksena, uudessa ennustukset toteutuvat Jeesuksessa. Praise the Lord!

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   14.02.14 12:32

Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra. Ps. 36:7
Edellinen jae 6 sanoo: Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.

Matka on pitempi taivaisiin kuin pilviin. Kuvataan armon suuruutta totuuteen nähden.
Jumalan vanhurskauden ja tuomion ero on valtava.
Mahtavia kuvauksia vanhurskaudesta, tuomiosta, armosta ja totuudesta!

koska itse luomakuntakin vapautetaan turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Room. 8:21
Ote on osiosta Tuleva kirkkaus jj. 18-25 Meidän kärsimyksemme ei ole verrattavissa siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Luomakunta ikävöi ja odottaa hartaasti tätä, koska se on alistettu katoavaisuuden valtaan....Se huokaa yhdessä ja on synnytystuskissa, samoin kuin me, joilla on Hengen esikoislahja. Me huokaamme sisimässämme ja odotamme lapseksi ottamista, ruumiimme lunastusta.
Toivossa me olemme pelastetut. Mutta toivo, jonka näkee toteutuneen, ei enää ole toivo. Kuka sellaista toivoo, minkä näkee! Mutta jos toivomme sitä, mitä emme näe, me odotamme sitä kärsivällisesti.

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   15.02.14 9:21

Poikani, älä halveksi Herran kuritusta, äläkä masennu, kun hän nuhtelee sinua. Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, Hän ruoskii jokaista lasta, jonka ottaa huomaansa. Hebr. 12:5-6

kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta. 1 Piet. 5:2

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   16.02.14 12:14

Mutta mikä minulle oli voitto, sen olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Niinpä minä luen kaiken tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken ja pidän sen roskana, että voittaisi omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, joka tulee laista, vaan sen, joka tulee uskosta Kristukseen, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella.

Olen tehnyt näin, jotta tuntisin Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden ja tulisin samankaltaiseksi kuin hän kuolemassaan, kunhan vain jotenkin pääsen ylösnousemukseen kuolleista.

Ei niin, että olisin jo saavuttanut sen tai tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että voittaisin sen omakseni, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut omakseen.

Vlejet, minä en katso sitä mielä saavuttaneeni. Yhden minä kuitenkin teen: unohtaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessä, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut kutsunut taivaallisella kutsulla Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 3:7-14

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   17.02.14 13:01

Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää. Jer. 5:25

Mitkä pahat teot ja synnit? Saman luvun otsikko sanaa: Herrasta luopunutta, sokeata ja jumalatonta kansaa on kohtaava rangaistus. Kun luet koko luvun, ei jää epäselväksi minun eikä sinun synnit.

Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä ja monet sen vuoksi saastu. Hebr. 12:15

Laki herättää synnin tunnon. Jos minä ja sinä suostumme esim. edell. luvun jakeisiin, eli sydämissämme sanomme Jeesukselle Kristukselle, että niin on, kuin olet sanonut tuossakin kohdassa.
Anna anteeksi syntini ja katkeruuteni, puhdista verelläsi, tule sydämeeni, tahdon kuulua vain sinulle. Hän kuulee ja tulee ja saamme uuden alun elämässämme jo tässä ajassa ja se jatkuu kuoleman jälkeen taivaan kodissa. Ei ole epäselvää, minne menee kuoleman jälkeen.

Jotkut ovat välinpitämättömiä tämän asian kohdalla, mutta mitä sitten, kun kuolema kolkuttaa ovella? Jeesus Kristus vain voi viedä sinut ja minut taivaan kotiin. Hän on ovi Isän luo.

Jos asia on sinulle yhdentekevä, tiedä, että heräät kuoleman jälkeen helvetissä. Tuntuuko mukavalta ajatukselta?

Isä ja Jeesus eivät halua sinun menevän sinne. Huuda avuksi Jeesuksen nimeä, niin pelastut!

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   18.02.14 12:35

Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Jes. 53:6

Astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa. Hänen tuli ihmisiä sääli, sillä he olivat kuin lampaat ilman paimenta, ja hän rupesi opettamaan heille monia asioita. Mark. 6:34

Näinhän me kaikki olemme vaeltaneet ennen, eksyksissä ja omia teitämme. 
Minkä teon Isä Jumala teki meidän parhaaksemme? Hän heitti Jeesuksen päälle koko meidän syntivelkamme, kaiken sen, mikä erotti, erottaa tänään tai huomenna, meidät Isän yhteydestä. Jeesus kantoi ne ristille. Ne naulittiin ristiin samalla kertaa kuin Jeesus.
Hän vuodatti verensä, että meillä on mahdollisuus saada kaikki syntimme anteeksi.
Jumalan aivoitus on, että veressä, uudessa liitossa Jeesuksen veressä vain saa puhtauden ja yhteyden Häneen ja Isään.

Lisäksi Isä herätti Hänet kuolleista, nosti ylös taivaaseen ja siellä Hän istuu Isän oikealla puolella ja rukoilee omiensa puolesta ja niiden, joiden puolesta Hänen omansa rukoilevat.
Jeesus elää Pyhässä Hengessä nyt! Siksi tämäkin elintarkeä kohta voi tulla eläväksi sydämille, jotka kaipaavat Häntä ja syntiensä anteeksisaamista.

Jumala ennusti tämän n. 2600 v ennen meitä Jesajan kautta. Hän ennustutti, että on tuleva Paimen, Vapahtaja ja Parantaja (hebr. sana Jeshua), joka vapauttaa meidät kaikesta meitä itsekutakin painamasta ja vaivaamasta synnistä.

Jeesus tuli! Mark. 6:34 kertoo, kuinka Jeesuksen tuli ihmisiä sääli, sillä he olivat kuin lampaat ilman paimenta.   -   Isäkin säälii ihmisiä, jotka kulkevat ilman Jeesusta.

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   19.02.14 10:34

Minä olin istuttanut sinut jaloksi viiniköynnökseksi, puhtaimmasta siemenestä; kuinka olet muuttunut minulle vieraan viinipuun villiköynnökseksi? Jer. 2:21

Luvun 2 otsikko on Juudan uskottomuus. Jumala oli istuttanut sen jaloksi viiniköynnökseksi oman sanansa siemenestä ja se olikin muuttunut villiköynnökseksi viinipuussa. Voi ajatella, huh heijaa, ei koske ainakaan mua. Mutta Jumalan Sana puhui juuri minulle.......
Jalo ja puhdas viiniköynnös on muuttunut...

Paavali kirjoittaa: Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin. Gal. 1:6

Kun nämä 2 jaetta yhdistää, huomaa, mikä oli tehnyt juutalaiset ja meidät uskottomiksi. Paavali nuhteli galatalaisia ja sama nuhde kuuluu meillekin Jeesukseen uskoville pakanoille.

On paljon erilaisia oppeja ja opetusta, kaikki hyvää, mutta kaikki ei rakenna. Eli mistä Pasavali tässä puhuu? Gal. 1: 6 Paavali kummastelee, kun galatalaiset niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, toisenlaiseen evankeliumiin.
Gal. 3:1-2: ...Kuka on lumonnut teidät, joiden silmien eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? ........ lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

Tärkeintä on elää uskossa Jeesukseen Kristukseen, Häneen, ristiinnaulittuun ja kaikkensa antaneen ja verensä puhdistukseen ja että Häneen, ylösnousseeseen herrain Herraan ja kuningasten Kuninkaaseen. Hän elää ja voi vaikka mitä sinun ja minun elämissämme!

Armossa eläminen ja toimiminen on eri kuin elää armon ulkopuolella ja silti toimii.

Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   20.02.14 12:00

Kun nyt olen vanha ja harmaapäinen, älä hylkää minua, Jumala. Minä julistan tuleville polville kätesi mahtia ja tekojesi suuruutta. Ps. 71:18

Siellä oli myös naisprofeetta Hanna, Penuelin tytär, Assern sukukuntaa. Hän oli jo tullut iäkkäksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta
Juuri sillä hetkellä hän astui esiin, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta. Luuk. 2:36, 38
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   21.02.14 12:36

Sinä Israelin toivo, sen vapahtaja ahdingon aikana, minkätähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkamies, joka poikkeaa majaan vain yöpyäkseen. Jer. 14:8

Kun he siinä keskustelivat ja pohdiskelivat, Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssaan. Mutta heidän silmänsä olivat kuin sokaistut, niin etteivät he tunteneet häntä. Luuk. 24:15-16

1.  jakeessa Jumala on kuin kadoksissa. Jeremia valittaa, että miksi? Israeliin oli tullut suuri kuivuus, luonto huusi vettä, eikä mikään kasvi menestynyt tai kituutti kuivuudessa.
Israel on aina pitänyt sateita Jumalan siunauksina. Heille niinkuin jokaiselle meille vesi on elintärkeä. Israelille sade ei ollut itsestäänselvyys, niinkuin meillä.
Jeremia oivalsi, että heidän "pahojen tekojensa" tähden tämä oli tullut. Hän rukoili armoa Jumalalta kansalleen ja itselleen. Hän tiesi, mihin suuntaan kääntyä hädän päivänä.

Toisessa jakeessa opetuslapset keskustelivat pääsiäisen tapahtumista; Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemisesta. Jeesus liittyi heidän seuraansa, mutta he eivät tunteneet Häntä, koska heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.
Näin on meidän jokaisen kohdalla niin kauan, kunnes ihminen tajuaa tehdä parannuksen synneistään ja Jeesus avaa hänen silmänsä = sydämensä itselleen ja saavat puhdistuksen synneistään Jeesuksen veressä.

Kaksi pääkohtaa näistä jakeista: 1. ihminen saa Jumalalta armon tuntea ja tunnustaa syntinsä 
2. Jeesus avaa silmät ja ihminen tunnistaa: Hänhän on Jeesus Kristus = Yeshua Ha-Mashiach (messiaanisten juutalaisten nimitys Jeesuksesta)
Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   22.02.14 10:18

Minä huudan sinun puoleesi, Herra, minä sanon: Sinä olet minun turvani, minun osani elävien maassa. Ps. 142:6

Hänessä meillä on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan luo, uskon kautta häneen. Ef. 3:12 (Raamattu kansalle-käänn. v. 1999)
Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme meillä on pääsy Jumalan luo. (v. 1938 käänn)

Olla Hänessä/Jeesuksessa Kristuksessa, mitä se on käytännössä?
Kun olet sydämen nöyryydessä, katumuksessa ja parannuksessa Jeesuksen ristin juurella tunnustanut syntisi ja Hänen verensä on puhdistanut sydämesi, Jeesus tulee Pyhän Henkensä voimalla sydämeesi ja sinä tiedät olevasi uskossa. Siis tässä paikassa, jossa nyt olet, käänny Jeesuksen ja Isän puoleen ja puhu Hänelle asiasi. Hän kuulee tässä hetkessä ja vastaa. 
Toisin sanoen Jeesuksen ristintyön, verenvuodatuksen ja ylösnousemisen tähden Hän antaa syntisi anteeksi ja sinä uudestisynnyt ylhäältä elävään toivoon.

Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   23.02.14 10:00

Monet vaivat kohtaavat vanhurskasta, mutta kaikista niistä Herra hänet vapahtaa. Ps.34:20

Me olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomia mutta emme toivottomia, vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja. 2 Kor. 4:8-9
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   24.02.14 12:09

Niin kauan kuin minä vaikenin synnistäni, ruumiini riutui ja kuihtui. Päivät päästään minä huusin tuskassani. Öin ja päivin kätesi painoi munua raskaana. Minä tunnustin sinulle syntini. Ps. 32:4-5

Teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne. Ef. 4:22-23
Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   25.02.14 11:42

Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä. Jes. 43:11

Minä rukoilen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan. Ef. 1:17

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   26.02.14 12:13

Jotka taistelevat Herraa vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. Herra tuomitsee koko maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven. 1 Sam. 2:10

Tällä voimallaan hän vaikutti Kristuksessa herättäessään hänet kuolleista ja asettaessaan hänet oikealle puolelleen taivaallisissa,
ylemmäksi kaikkea hallitusta ja valtaa, voimaa ja herruutta ja jokaista nimeä, joka mainitaan, ei vain tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa. Ef. 1:20-21

Oletko koskaan joutunut kauhun valtaan? Mistä se on lähtöisin?

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   27.02.14 12:17

Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte. 5 Ms. 30:19

Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. 2 Kor. 6:21

Jeesus Kristus poisti kuolemallaan, verensä vuodatuksella ja ylösnousemisellaan kirouksen ja kuoleman. Ymmärrätkö? Vain Hänen ristinsä työ, verensä puhdistus synneistä ja ylösnousemisensa antaa vapauden kirouksesta ja kuolemasta.

Valitse siis Jeesus omaksi, henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi!

Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   28.02.14 11:50

...olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta....kaikkia pyhiä kohtaan....sentähden emme....ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista ja kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,

vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta.... Kol. 1:4-10

Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   01.03.14 10:13

Herra sanoo: Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun. Ps. 91:14

Jeesus rukoili:"Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun." Silloin taivaasta ilmestyi hänelle enkeli, joka vahvisti häntä.  Luuk. 22:42-43
Kastehelmi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   02.03.14 9:59

Herra, sinuun minä turvaan. Älä salli minun ikinä häpeään tulla, vapahda minut vanhurskaudessasi.
Kalista korvasi minun puoleeni, riennä, pelasta, minut. Ole minulle turvakallio, vurilinna, johon minut pelastat.
Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani ja nimesi tähden sinä minua johdat ja talutat.
Sinä päästät munut verkosta, jonka he ovat eteeni virittäneet, sillä sinä olet minun turvani.
Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala. Ps. 31:2-6
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Tänään kello 14:55

Sanaa tälle päivälle
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 5 / 43Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24 ... 43  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: