Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Eilen kello 11:20 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
11.09.17 12:04 kirjoittaja AnnSofi

» Mediatietoja
28.08.17 13:22 kirjoittaja Kirsikka

» Anteeksiantamus
25.07.17 11:50 kirjoittaja Aamurusko

» Kesäjuhlia
12.07.17 11:52 kirjoittaja Kirsikka

» Rippikoulusta....
22.06.17 11:13 kirjoittaja AnnSofi

» Uskon ydin pääsiäisen sanomassa = ilosanoma
13.04.17 12:20 kirjoittaja Kirsikka

» Sanaa tälle päivälle
18.03.17 18:32 kirjoittaja AnnSofi

» Ev.lut. kirkon tilasta.....
11.03.17 11:46 kirjoittaja Kirsikka

Syyskuu 2017
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi

Kirsikka

Jaa | 

Sanaa tälle päivälle

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin

Viestien lukumäärä : 1763
Ikä : 96

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   04.09.16 10:12

Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta. Ps. 68:21

Illalla, auringonlaskun jälkeen Jeesuksen luo tuotiin kaikki sairaat ja pahojen henkien 
vaivaamat. Mark. 1:32
Takaisin alkuun Siirry alas
http://usko.foorumi.biz
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   05.09.16 14:12

Nousi raju ja mahtava myrsky, se repi vuoria rikki ja murskasi kallioita. Mutta se kävi Herran edellä, myrskyssä Herra ei olut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä. Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta Herra ei ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista huminaa. 1 Kun. 19:11-12

Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus. 2 Kor. 3:17

Aamen! Tämä toteutui tänä aamuna!
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   06.09.16 11:21

Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. Jes. 54:7

Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Ef. 2:4-5

Kiitos Jeesus!
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   07.09.16 10:33

Hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. Jes. 53:5

Kristus itse, omassa ruumiissaan, kantoi meidän syntimme ristinpuulle. 1 Piet. 2:24

Jeesus on maksanut minustakin hinnan omalla verellään Isän edessä! Mikä on meidän asemamme nyt?
Olen parantunut synneistäni ja sairauksistani, aamen, halleluja! Praise the Lord!
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   08.09.16 11:56

Jer. 31 ja sen otsikko on Israelin uudistus ja Uusi liitto.

Kiittäkää Herraa, kaikukoon kaikkialla huuto: Nyt sinä, Herra, pelastat kansasi. Jer. 31:7 (Päivän tunnussana)

E.o. jae on osa 7. jakeesta: Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: Auta Herra kansaasi, Israelin jäännöstä! (v. 1938 käänn.)

Koko luku on ennustusta ja Herran puhetta Israelin kansalle. Minäkin olen Herran kansaa uudestisyntymisen kautta ja samalla luku puhuu minullekin mutta myös jokaiselle Herraa kaipaavalle.

Jeesus sanoi parannetulle: Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Herra on armossaan sinulle tehnyt. Mark. 5:19
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   09.09.16 10:31

Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi, kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala eikä liekki sinua polta. Jes. 43:2

Kuinka totta tänä aamuna. Kun kuljen sumussa, Jeesus on minun kanssani, kun kuljen tämän maailman virtojen (aatteiden, ajatusten ja hengen) poikki, ne eivät tempaa mukaansa! Praise the Lord! Kunnia Jumalalle! Kun astun tulen läpi, en pala eikä liekki polta!
Yksinkertainen ohje näissä: turvaa yksin Jeesukseen!

Jeesus nousi, nuhteli tuulta ja käski merta:"Vaikene, ole hiljaa!" Tuuli asettui, ja tuli aivan tyven. Jeesus sanoi heille:"Miksi te noin pelkäätte?" Mark. 4:39-40

Jeesus nousee, nuhtelee tuulta ja merta ja tulee aivan tyven, olet sinä sitten missä kohdassa menossa! Kunnia Isä, Jeesus ja Pyhä Henki!
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   10.09.16 12:44

Syntimme ovat meille liian raskaat, mutta sinä annat ne anteeksi. Ps. 65:4 (Päivän tunnussana)
Minun syntivelkani ovat ylen raskaat, mutta sinä annat anteeksi meidän rikoksemme. (v. 1938 käänn.)

Totta, synti on todella raskas. Se on kuolemaksi. On sanonta, että joku asia "painaa kuin synti". 
Jeshua tuli maailmaan sovittamaan syntimme, muuten olemme kuoleman omat ja matkalla kadotukseen. Tajuaa eron synnin voiman ja iankaikkisen elämän voiman välillä. Jumalan voima on suurempi. Jeesus voitti jo synnin ja kuoleman lain ja voiman ristillä. Hän raivasi ihmiselle tien Isän yhteyteen syntien anteeksisaamisen kautta ja sen kautta, että ihminen näkee ensin syntejään, katuu
ja haluaa tehdä niistä parannuksen.

Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Luuk 18:13
Luuk. 18:9-14 Jeesus opettaa oikeasta asenteesta edessään. Publikaanilla oli. Ihminen, joka oikeasti on syntinen ja kaipaa armoa, saa anteeksi ja uuden elämän Jeesuksen kanssa. Sydän todistaa anteeksisaamisen.
Jumala on ehdoton ja jos ihminen on ehdoton itseensä ja synteihinsä nähden, hän saa armon.
Voi olla ihmisiä, jotka eivät koskaan voi olla varmoja tästä. Yksi este voi olla väärä opetus tai oma epäly ja epäusko. Niistäkin saa tehdä parannuksen ja sanoutua irti kaikesta väärästä, ja vaikka heikollakin uskolla tarrautua ristiltä kuuluvaan sanomaan "Se on täytetty!"
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   11.09.16 9:21

Sinä olet aina ollut minun apuni. Älä nytkään jätä minua, älä hylkää, sinä Jumalani, 
sinä auttajani. Ps. 27:9 (Päivän tunnussana)
Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, 
älä minua jätä, älä minua hylkää pelastukseni Jumala. (v. 1938 käänn.)

Koko Ps. 27 kuvaa hurskaan turvaamisesta Herraan ja rukoilee Häneltä apua.

Jeesus sanoi: Lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on
uskonut haltuuni, joutua hukkaan. Joh. 6:39

Daavid rukoili hädässään auttajaansa, Jumalaansa.
Jeesuksen sanat Uudessa testamentissa ovat vastaus rukoukseen. Lohdullista, praise the Lord!

Jatkuu >> Sanaa uskosta kirjoituksia >> Päivän sanalle jatkoa
Kirsikka
Admin

Viestien lukumäärä : 1849
Ikä : 73

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   12.09.16 11:57

Minä, Herra, olen viinitarhan vartija, yhtenään minä kastelen sitä. Minä vartioin sitä päivin ja öin, jottei sitä kukaan vahingoittaisi. Jes. 27:3

Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani. Joh. 15:8

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   13.09.16 12:21

Monet sanovat minusta: "Ei Jumalaakaan häntä auta."  Sinä, Herra, olet minun kilpeni ja kunniani, sinä nostat minun pääni pystyyn. Ps. 3:3-4

Jeesuksen luo tuli spitaalinen, joka lankesi polvilleen, pyysi häneltä apua ja sanoi: "Jos vain tahdot, sinä voit minut puhdistaa." Jeesuksen kävi häntä sääliksi. Hän ojensi kätensä ja kosketti miestä ja sanoi:
"Minä tahdon. Tule puhtaaksi." Mark. 1:40-41 (Päivän tunnussana)
V. 1938 käänn. " ...........minä tahdon; puhdistu."

Valtavaa, praise the Lord!
Vaikka ihmiset sanovatkin joissakin tapauksissa, että ei Jumalakaan häntä auta, se ei ole totta.
E.o. jakeissa tulee selväksi, että Jeesus tahtoo, Hän auttaa, puhdistaa ja parantaa. Tämä on fakta!

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   14.09.16 8:34

Vain Herra on Jumala, Hän on elävä Jumala ja ikuinen kuningas. Jer. 10:10

Kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra. Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt, eikä voi nähdöä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. 
1 Tim. 6:15-16

Aamen! Totta! Kunnia Hänelle; ylistys, kiitos ja kirkkaus!

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   15.09.16 11:13

Minä teen heidän kanssaan ikuisen liiton: minä en käänny heistä pois vaan osoitan heille hyvyyttä. 
Jer. 32:40

Hänen armonsa ansiosta tulemme vanhurskaiksi ja saamme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme. Tiit. 3:7

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   16.09.16 10:57

He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa, uskollinen ja vanhurskas. Sak. 8:8

Isä puhuu tässä omasta kansastaan, Israelin kansasta. Sanat ovat Vanhan liiton ajassa puhutut.
Kuinka ihana ja ihmeellinen Isä meillä on, kun ajattelee, että Hän on uskollinen
ja vanhurskas. Hän on ollut ja on yhä uskollinen ja vanhurskas kansansa hyväksi.

Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista. 
Kol. 1:18

Uudessa liitossa, Uusi testamentti kertoo, että Isä lähetti Jeesuksen maailmaan.
"Sillä niin on Jumala rakastanut maailmaa, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, 
hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". Joh. 3:16

Nyt puhutaan oman kansan lisäksi koko maailmasta. Jumala rakasti maailmaa, meitä syntisiä ihmisiä ja 
rakkautensa osoituksena lähetti Jeesuksen. Rakkaus on toimivaa. Jumala toimi näin.
Isä tahtoi ja tahtoo, ettei yksikään ihminen hukkuisi = joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän 
= pelastuisi iankaikkisesta erosta Jumalasta. Isä tahtoo Sinutkin luokseen!

Mistä tässä pitäisi pelastua? Olen ihan kunnon kansalainen, enkä ole kenellekään mitään pahaa tehnyt? 
Oletko? Onko näin?
Entä jos eteesi asetetaan Jumalan peili, 10 käskyä? Oletko toiminut niin kuin Isä käskyissään meitä opettaa ja neuvoo?
No, en mä tietenkään ole niissä kaikissa tehnyt Jumalan tahdon mukaan, mutta eihän Jumala ole mikään "pikkusielu", ei kaikkea tarvi vakavasti ottaa?
Eikö?
Raamattu opettaa, että taivaaseen ei pääse mitään epäpyhää. Jeesus tulee Kuninkaana pian ja Hänen tulisilmänsä paljastaa kaiken salakavalankin.
Miten aiot selvitä siinä tilanteessa?

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   17.09.16 13:03

Te, Herran palvelijat, luottakaa Herraan! Ps. 115:11

Koko Ps. 115 kehottaa turvaamaan ja antamaan kaiken kiitoksen. ylistyksen ja kunnian Elohimille, Isälle, 
Jeshualle ja Pyhälle Hengelle!

Ei toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla 
meille Pyhän Hengen. Room. 5:5

Onko Sinulla usko Jeesukseen? Entä toivo? Jos ei, annathan itsesi, sydämesi ja koko elämäsi Jeesukselle. Silloin saat uskon Jeesukseen ja pelastuksen iankaikkiseen elämään tämän elämän jälkeen.
Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan. Toivo elää ja auttaa uskomaan, että pääsen tämän elämän jälkeen Jeesuksen luo; ensin Karitsan häihin 1000 vuodeksi, sitten uuteen taivaaseen ja maahan, jonka Jumala luo. Silloin alkaa iankaikkisuus. Se ei lopu koskaan. Ikuinen rauha, rakkaus ja elämä on silloin totta, kunnia Jumalalle!

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   18.09.16 9:53

Herra sanoi: Älä pelkää Abram. Minä olen sinun kilpesi, ja sinun palkkasi on oleva hyvin suuri. 
1 Ms. 15:1

Kärsivällisesti odotettuaan Abraham sai, mitä hänelle oli luvattu. Hebr. 6:15

Jatkuu >> Sanaa uskosta...kirjoituksia >> Päivän sanalle jatkoa

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   19.09.16 11:20

Minun suuni julistaa sinun uskollisuuttasi, ylistää sinua päivästä päivään. Ps. 35:28

Hanna palveli Jumalaa yötä päivää pastoten ja rukoillen. Juuri sillä hetkellä hän tuli paikalle, ja hän ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta. Luuk. 2:37-38

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   20.09.16 9:52

Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. Ps. 23:5

Ja kun hän oli Betaniassa, pitalisen Simonin asunnossa, tuli hänen aterialla ollessaan nainen, mukanaan alabasteripullo täynnä oikeata, kallista nardusvoidetta. Hän rikkoi alabasteripullon ja vuodatti voiteen hänen päähänsä. Niin oli muutamia, jotka närkästyivät ja sanoivat keskenään:"Mitä varten tämä voiteen haaskaus?"
Jeesus sanoi:"Antakaa hänen olla. Miksi pahoitatte hänen mielensä. Hän teki hyvän työn minulla. Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina. Mark. 14:3-4, 6-7

Olen lukenut Ps. 23 oman uskon vahvistukseksi. Jae on myös Daavidin virrestä osa, jonka hän oli elänyt todeksi vihollisen ahdistaessa.
Nyt huomasin, että kun sanotaan, että Jeesus koko elämällään eli todeksi kirjoituksia Vanhasta testaamentista, niin tässähän on taas yksi esimerkki siitä.

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   21.09.16 11:25

Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni. Polulla, jota minä käyn, he ovat virittäneet paulan minun eteeni. Ps. 142:4

Ylistetty olkoon Jumala, Isä, joka rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia. 2 Kor. 1:3-4

Praise the Lord!

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   22.09.16 12:00

Olenko minä veljeni vartija? 1 Ms. 4:9

Kainin ja Aabelin tapaus 1 Ms. 2:3-16 on hätkähdyttävä. Molemmat toivat tuloistaan uhrilahjansa Herralle. Hebr. 11:4 sanoo, että Aabel toi paremman uhrin kuin Kain ja uskoi olevansa vanhurskas ja uskonsa kautta hän puhuu vielä kuoltuaankin.
Mikä teki hänen uhristaan paremman? Oliko veljesten asenteista kysymys?
Ensiksikin, heille oli jo opetettu antamisen siunaus. Aadam ja Eeva olivat ilmeisesti ymmärtäneet 
1 Ms. 3:15 sanat. Se oli ennustus Messiaasta, joka voittaisi perkeleen, musertaisi sen jalkojensa alle (Room. 16:20). Hebr. 2:14-15 sanoo, että lapsilla on veri ja liha ja Jeshua tuli niistä samalla tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.

Raamattu sanoo vain, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan ja Aabel laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Tästä voisi ajatella, että Kain aivan kuin puoli huolimattomasti otti sadostaan uhrin, mutta Aabel valitsi laumansa esikoisten rasvat. Jos näin oli, asenteet olivat veljeksillä erilaiset ja vain toinen oli Jumalalle mieleen.

Kain vihastui tästä ja murhasi veljensä. Kun Herra kysyi missä on veljesi Aabel, Kain vastasi ensimmäisen lauseen mukaisesti. 
Herra opettaa: miksi olet vihastunut ja miksi hahmosi synkistyy? Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi, mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hillitse sinä sitä.

ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta. Fil. 2:4

Jeshua saakoon vaikuttaa minussa ja omissaan, että katsomme, emme vain omaamme vaan toistenkin parasta!
Kirsikka
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   23.09.16 12:25

Kunpa kuulisit minun käskyjäni! Silloin sinun onnesi olisi runsas kuin virta, sinulle tuleva siunaus 
loputon kuin meren aallot. Jes. 48:18

Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa. Joka tällä tavoin palvelee Kristusta, on Jumalalle mieleen ja saa ihmistenkin arvonannon. Room. 14:17-18

Kunpa kuulisin/kuulisimme Isämme käskyjä! Niinpä! Kun tällainen sana tulee, se tyrmää; voi ei, taasko
mä olen ollut Isäni äänelle kuuro? Tulee hetkellinen lamaantuminen. Kun sana saa tehdä tehtävänsä,
se nöyryyttää ja tulee halu pyytää Isältä: näin on, mutta auta minua kuulemaan Sinun äänesi tänäkin päivänä. 
Sama jae lupaa paljon virran kaltaisen onnen ja Jumalan siunauksen, joka on loputon kuin meren aallot. 
Hämmästyin, että tarkasti Isä johdattaa! Valitsin hyvään huomeneen ensin kuvankin tietämättä, että 
Sanasta saisin siihen selityksen.

Room 14:17-18 täsmentää, mitä Jumalan valtakunta on: ei syömistä tai juomista, vaan vanhurskautta, 
rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Surkuteltava on ihminen, jos hän panee toivonsa ja turvansa Jumalaansa, 
Isäänsä, vain tämän elämän ajaksi, sanoo Sana. Nyt vasta tajuan, mitä se tarkoittaa.
Olen turvannut Isääni näissäkin maallisissa tarpeissa. Siinä ei ole mitään väärää. Mutta jos turvaa Häneen vain 
näissä tarpeissa, eikä tajua, että päämääräni on taivas, koti, joka odottaa, niin painopiste on väärä.  
Isä antaa erilaisia koettelemuksia, että vastausten tullessa kiitämme Häntä, kaiken hyvän antajaa. 
Kaikki hyvä tulee Häneltä, Valkeuksien Isältä. Saame kiittää Isää kaikesta hyvästä, mutta Hän ei halua, 
että jää ihastelemaan niitä, vaan että sydämessään kääntyy kokonaan Jumalansa, Isänsä puoleen 
päämäärätietoisena. Isä tahtoo, että minä/me palvelemme Häntä vanhurskaudessa, rauhassa ja ilossa, 
jonka Pyhä Henki saa aikaan. Kun tajuaa, että on tekemisissä Elävän Jumalan kanssa, syntyy halu tehdä parannusta, 
että pyhä Henki voi Jeesuksen verellä pestyssä sydämessä ja elämässä vaikuttaa, pitää yllä näitä.
Ihminen ei voi itse itseään saada tuohon asemaan. Jeesus tahtoo sen tehdä ja Pyhä Henki ottaa 
Hänen omastaan ja jakaa meille! Tälläkin tavoin palvelen/palvelemme Kristusta.

Praise the Lord!

Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   24.09.16 12:08

Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin Isä kasvattaa poikaansa.
5 Ms. 8:5

Jakeissa 1-4 Mooses muistuttaa Israelin kansaa, mitä tapahtui 40 vuotena erämaassa matkalla kotimaahan. He saivat nähdä nälkää, mutta Jumala antoi heille mannaa syötäväksi. Sitä he söivät siihen asti kunnes tulivat Luvattuun maahan ja söivät sen maan tuotteita. Isä opetti heitä ja opettaa meitäkin, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran Jeshuan suusta lähtee.
Vaatteet eivät kuluneet heidän yllään, eivätkä jalat ajettuneet. He matkustivat kävellen tai välillä aasin tai kamelin selässä.
Kaikella kokemuksilla, mitä he kohtasivat erämaassa, Herra Jeshua nöyryytti ja koetteli heitä, että Hän tietäisi, mitä heidän sydämessään on: tahdotko noudattaa hänen käskyjään vai ei.

Näin tänäänkin. Koettelemukset eivät ole loppu, eivätkä ole Jumalan väärämielisyyttä. Hän ei ole tuollainen. Hän on oikeamielinen.
Isä Jumala vetää ihmistä parannukseen, omakseen ja Jeesuksen Kristuksen henklökohtaiseen omistamiseen. Hän opettaa omiaankin sydämestään antautumaan Isän käsiin ja opetettavaksi. Niinkuin erämaassa tapahtui suuria ihmeitä kansan matkatessa kotia kohti, samaa tapahtuu tänäänkin. Isä on sama tänäänkin. Ei ole asiaa, josta Hän ei olisi tietoinen. Hän antaa oman vastauksensa. 
Jeesus, auta kuulemaan, näkemään ja ymmärtämään opetuksiasi ja varjele kuulemaan ja ymmärtämään ne oikein.

Uusi testamentti, 2 Piet. 3:18 täydentää: Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.

Kun Jeesus saa opettaa ja otamme Hänen opetuksensa todesta arjessa, se on kasvua. Armo on perusta ja yritysten, erehdysten ja oikean kasvun kautta opimme tuntemaan Jeesusta Kristusta. Opettelemme, vielä epätäydellisinä, mutta kun Jeesus tulee, saamme täydellisyyden Hänen toimestaan.
Kaiken keskellä kannattaa katsoa perille asti; mikä ihanuus meitä odottaa siellä.
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   25.09.16 9:36

Minä puhdistan heidät kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. Minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa. Jer. 33:8

Näin voi vain Isä Jumala sanoa. Hän puhui Jeremian kautta myös ja enimmäkseen suoria sanoja heidän synneistään, paatumuksestaan ja rikoksistaan. Aina sen jälkeen tuli j. 8 kaltainen sanoma.
Mitä tästä voi päätellä? Isä vihaa syntiä ja sanoo suoraan ne ihmisille. Toiset ottavat ne tosissaan, toiset eivät. Ikävää niille, jotka kulkevat varoitusten sanojen ohi, omaksi kadotuksekseen. Mutta niille, jotka uskovat nekin sanat, tulee armo ja iankaikkinen elämä.
Jokainen, joka katuu syntejään, tekee niistä parannuksen ja kääntyy koko mielestään, sielustaan ja voimastaan Isän luo, saa armon ja anteeksisaamisen. 

Miten?

On eräs, joka on uhrannut itsensä kuolemaan ristillä meidän edestämme ja hyväksemme!
Hän vuodatti verensä, että jokainen katuva syntinen saa syntinsä anteeksi Hänen veressään ja ikuisen elämän Isän yhteydessä.

Vapahtajamme Jeesus Kristus antoi itsensä alttiiksi puolestame lunastaakseen meidät vapaiksi kaikesta vääryydestä ja puhdistaakseen meidät omaksi kansakseen, joka kaikin voimin tekee hyvää
Tiit. 2:13-14
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   26.09.16 11:38

Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt. 2 Ms. 24:7

Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa. Roo. 12:11
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   27.09.16 9:38

Herra sanoi: Olisiko minun itse johdettava teitä ja annettava sinun olla toimettomana? 2 Ms. 33:14

Mooses ja Elohim keskustelevat jj. 12-23. Mooses pyytää Herraa johdattamaan kansa luvattuun maahan. Hän pyytää, että Jumala antaisi hänelle kaverin, jonka kanssa hän jatkaisi.
Tähän Herra vastaa j. 14 sanoin. 
Mooses vastaa, että elleivät Jumalan kasvot käy heidän kanssaan, niin älä johdata heitä erämaasta pois. Herra sanoi: Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi.
Mooses pyytää saada nähdä Herran kirkkautta, mutta Jumala sanoo, että ei käy,
sillä jokainen joka näkee Hänet, ei jää eloon.
Loppujakeet selvittävät, että Herra asetti Mooseksen kallion rotkoon ja peitti hänet kädellään, kunnes Herran kirkkaus on kulkenut ohi. Ja kun Jumala siirsi kätensä pois, Mooses näki Jumalan selkäpuolelta, mutta ei kasvoja.

Koska meillä on tällainen toivo, esiinnymme aivan avoimesti. 2 Kor. 3:12

2. Kor. 3 luvun otsikko sanoo: Paavalin ei tarvitse suositella itseään korinttolaisille, koska he itse ovat hänen suosituskirjeensä, Jumalan Hengen kirjoittama. Jumala on on tehnyt Paavalin kykeneväksi 
uuden liiton palvelukseen, jolla on paljoa suurempi kirkkaus kuin vanhan liiton palveluksella. 

Jos Vanhan liiton kirkkaus oli kirkkautta, niin Uuden liiton kirkkaus on vieläkin enemmän kirkkautta. Miksi? Koska Kirkkauden Herra, Jeesus Kristus on meidän keskellämme.
AnnSofi
Admin

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   28.09.16 12:08

Dan. 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen. 

Jeshua tuli Isän luo ylösnousemisensa jälkeen.

Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä.
Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä. Dan. 7:14

Isä on antanut Hänelle vallan, kunnian ja valtakunnan joka on voimassa aina, iankaikkisesti. Se ei häviä,  ei lakkaa ja silloin kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelevat Häntä.
14. jakeen alaviitteet antavat lisävalaistusta tähän asiaan: Matt. 16:27, 24:30, 25:31, 26:64, 
Mark. 14:62, Ilm. 1:7, 14:14

Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua Kristuksessa sekä hänen välityksellään tehdä sovinnon ja hänen ristinsä verellä vahvistaa rauhan kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa. Kol. 1:19-20

Isä on Jeesuksen välityksellä tehnyt sovinnon ihmiskunnan kanssa ja Jeesuksen veri vahvistaa rauhan Jumalan ja ihmisen välillä. Tämä on Jumalan teko, Hänen puoleltaan tie on avattu.
Mitä tekee ihminen tämän totuuden edessä? Tässä kohdassa hän on elämän ja kuoleman valinnan edessä. Kuten edelliset jakeet todistavat, Jeesuksessa on kaikki, jumaluuden koko täyteys. Kun ihminen sanoo Jeesuksen kutsulle kyllä, Jeesus tulee Pyhän Henkensä kautta häneen ja hänellä on siitä lähtien elämän, iankaikkisen, vanhurskaus. Mitä vanhurskaus tarkoittaa? Jeesuksen veren puhdistuksen kautta sinä muutut armosta pelastetuksi ja syyttömäksi.
Kuka tarvitsee Jeesuksen? Kuka antaa syntini anteeksi? Kuinka saan varmuuden, että pääsen taivaaseen?
Jokainen syntejään katuva ja parannuksen entisestä elämästä tekevä, hänelle kuuluu ilosanoma "Se on täytetty!"
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   

Sanaa tälle päivälle
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 38 / 40Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: